Dopravní terminál

Rijeka, 2011

Přístav v Rijéce

silo

Urbanistické řešení

1/ Opakováním struktury bloků z centra města prodlužuji korzo a nábřežní ulici. Toto prodloužení ulic směruje pohyb lidí z centra města směrem k nádraží. Centrum města se tak vlastně rozšiřuje.

1 (2)

2/ Nově vytvořená ulice přechází v obchodní pasáž prvního patra nové nádražní budovy, která zároveň přemosťuje koleje a dostává tak nenásilně lidi z centra města k dopravnímu terminálu a na veřejný prostor před monumentální silo.

2 (2)

3/ Vytvářím veřejný prostor mezi monumentem sila a bývalou nádražní budovou. Tento prostor je ze stran definován dvěma pěšími lávkami, které vedou ke kolejím. Bývalá budova nádraží je nyní využita jako např. pošta, banka nebo jiné služby.

3 (2)

Dopravní terminál

lageplan_rijekamodel4 Rozvržení1 (1)

Dopravní terminál pro vlaky a autobusy se nachází v přízemí této budovy. Do volného přízemí, sloužícího hlavně jako čekací prostor, jsou umístěny buňky s jednotlivými funkcemi, potřebnými na nádraží. Jsou umístěny cik cak, aby dlouhý prostor haly nepůsobil pro cestujícíhopříliš jedno- tvárně. V druhém podlaží jsou umístěny buňky obchodů. Tyto bunky se dají pomocí pohyblivých příček zcela otevřít do prostoru nebo také zcela uzavřit do minimálního prostoru. Toto variabilní řešení umožňuje první podlaží použít i k jiným účelům něž obchodní galerii, např.kulturním. Nebo také může působit každý den obchodní galerie jiným dojem, podle momentálního uspořádání obchodníkem a to nejen uvnitř, ale díky transparentní fasádě z děrovaného plechu, také zvenku.

Type and year: School project, 2011 Location: Rijeka, Croatia Supervising teachers: Roger Riewe, Tadej Glazar, Tim Lüking